Fact #1

Pomembna funkcija muskulatornega sistema je tudi ohranjanje telesne temperature. Posameznik lahko generira približno 85% telesne temperature že samo s kontrakcijo mišic.

Mišice potrebujejo energijo, da se lahko skrčijo, ob tem pa nastane toplota kot stranski produkt krčenja mišic v krvnih žilah.

To lahko opaziš, recimo, na treningu, ko ti hitro postane vroče ali npr. ko telo uporabi mehanizem drgetanja mišic, takrat ko nas zebe 🥶.

by Luka Janežič @lukacoaching

Kettlebell..vsi ga poznamo…pa ga res?

Sigurno si že kdaj treniral/a z njim, če ne, si ga pa verjetno opazil/a kje v kakšnem kotu fitnesa. Zelo uporabna zadevica, če si želiš popestriti trening ali pa se samo naučiti in izboljšati nekaj osnovnih gibov.        

Imam pa nekaj lušnih dejstev zate, da boš mogoče z večjim užitkom prijel in zavihtel ta ‘ketl’:    

~ Prvi primerki kettlebella segajo daleč nazaj, nekje med 1800-1700 pr. n. št.

~ V času Rimljanov so uporabljali topovske krogle za treniranje gladiatorjev. 

~ skozi različna obdobja so ljudje ustvarjali različne približke kettlebellu, recimo v stari Grčiji so uporabljali kvadre z ročaji, v Perziji se je pojavila tudi zelo dobra kamnita kolika kettlebella…

~ V Rusiji so uporabljali kettlebell kot protiutež pri tehtanju žit na tržnici (nekaj kar moraš vedeti o Rusih: zelo so dobri pri igranju šaha, pitju Vodke in premetavanju kettlebellov ️)… Ko smo že pri Rusih, ali veš, da se je beseda kettlebell ali po rusko ‘Girya’, prvič pojavila v ruskem slovarju leta 1704?

~ V grškem muzeju Olympia je mogoče zaslediti kamnit kettlebell, katerega teža je 143kg, na njem pa je vklesan napis: “Bibon me zavihtel nad glavo samo z eno roko”.

~ Kettlebell je v bistvu topovska krogla z ročajem.~ Nekje si sigurno tudi zasledil, da zelo spominja na kravji zvonec! (#funfact)

~ Kettleb-E-ll je bil najprej poimenovan kot Kettleb-A-ll in je bil v notranjosti votel, šele v kasnejših letih so jih zapolnili, da so bili težji in da se je sama teža razporedila iz centra krogle navzven.

~ Prvotno je bilo mišljeno, da se kettlebell vihti samo z eno roko naenkrat.

~ Z samo enim kettlebellom lahko samostojno opravimo trening za celo telo in pri tem porabimo kar lepo količino energije. Hitro in učinkovito.

 Verjamem, da se ti je vsaj eno od teh dejstev zdelo zanimivo. Jaz bom definitivno poprijel za kakšnega v naslednjem treningu, pa ti?            

by Luka Janežič @lukacoaching

BANANIN KRUH

Če se vam doma nabirajo dotrajane banane, jih nikar ne mečite stran, ampak si iz njih pripravite slasten bananin kruh,

ki služi kot prigrizek med obroki, malica lahko pa tudi kot sladica.

Primerno shranjen v hladilniku pa se vam bo obdržal cel teden!

Kar v redu za stare, dotrajane banane, ki so že skoraj romale stran, kajne? 🙂

Pri bananinem kruhu je pravilo, da bolj stare in zrele so banane, boljši in slajši bo končni izdelek.

Spodaj vam dajemo na voljo naš recept, ki ne vsebuje nič sladkorja (samo naravno prisotnega), dodane so tudi sirotkine beljakovine, lahko pa dodate poljubne sestavine, ki so vam ljube, kajti bananin kruh pride dober skorajda z vsem.

Sestavine zmešate skupaj, daste v namaščen pekač in pečete 40-45 min na 180 stopinj.

Pa dober tek 😉

Recept pripravil & spekel:

Luka Janežič @lukacoaching