RAZBIJAMO MITE: trening z obremenitvijo

Danes so dnevi, ko so moški kraljevali v delu fitnesa, ki je namenjen »bildanju«, mimo.

Proste uteži, drogi, kettlebelli, pull-up štange,…

več in več predstavnic nežnejšega spola spoznava prednosti prelaganja železja in treniranja z lastno težo, ko gre za pridobivanje mišične mase in oblikovanja telesa.

Dandanes je veliko žensk, ki rade posežejo po utežeh, jih je pa tudi veliko takih, katere se zaradi nejasnosti okoli treninga z obremenitvijo, zadržujejo nazaj.

Prav iz tega razloga sem se danes odločil, da bom razbil TRI mite o treniranju z utežmi,

ki te mogoče zavirajo na poti do idealnih fitnes ciljev.

MIT #1

»Če pogosto nabijaš samo uteži, BOŠ postala nabita.«

Največkrat je ideja, da trening za moč vodi do nenormalnega povečanja mišične mase, velik, odbijajoč faktor – še posebno za tiste, ki bi radi hitro izgubili nekaj kilogramov.

A v resnici, je za povečanje mišične mase potreben prav poseben prehranski načrt in seveda trening. Če hočeš večje mišice, sta visoko beljakovinska »dieta« in višek kalorij esencialna za dosego tega cilja.

Pravzaprav, tudi če si na prehranskem načrtu za izgubo telesne teže, moraš dejansko še vedno zaužiti kar zajetno količino kalorij – več kot si misliš ( v nekaterih dietah to pomeni tudi 6 – 7 obrokov na dan).

Tako da, tudi če tvoj prvotni plan NI pridobivanje mišične mase, se nikar ne izogibaj treninga z utežmi.  Če si šele začetnica, lahko uteži super vključiš v kak HIIT trening ali pa narediš trening s kombinacijo prostih uteži in lastne teže, kjer pa seveda paziš, da ne preobremeniš oz. po domače povedano, ne skuriš mišic!

5 najbolj pogostih vprašanj glede BELJAKOVIN

Nima veze, ali želiš shujšati, pridobiti na mišični masi,

postati fit in oblikovati svojo postavo, beljakovine SO POMEMBNE za dosego tvojih ciljev.

Beljakovine so esencialne, vendar pa ni pametno predozirati.

Le pravi viri beljakovinsko polnih hranil, ki jih zaužiješ ob pravem času in v pravih količinah,

ti lahko pomagajo na poti do tvojih zadanih ciljev.

Sigurno te zanima še kaj več, kaj ne?

No tukaj imam zate odgovore na 5 najbolj pogostih vprašanj glede beljakovin:

  • ZAKAJ SPLOH POTREBUJEM BELJAKOVINE?
    Beljakovine so sestavljene iz aminokislin, ki so naši osnovni gradniki, ki so potrebni za normalno delovanje celotnega telesa. Takole lahko vplivajo na tvoje cilje:
    – Beljakovine uravnavajo raven glukoze v krvnih celicah, kar posledično zmanjšuje lakoto – počutiš se manj lačno/ega zato si ne ustvarjaš potreb, da bi posegel po prigrizkih,
    – Če ne zaužiješ dovolj beljakovin, lahko ta manjko nadomestiš z dodatnimi maščobami ali ogljikovimi hidrati, kar pa vodi k pridobivanju odvečne teže in nalaganju maščobnih oblog,
    – Beljakovine pripomorejo k regeneraciji in rasti mišičnega tkiva. Več puste mišične mase imaš, višji je tvoj metabolizem, kar pa pomeni, da pokuriš več kalorij medtem ko počivaš.
  • V KATERI HRANI SE SKRIVAJO BELJAKOVINE?
    Najpogosteje jih najdemo v hranilih živalskega in tudi rastlinskega izvora:
    – Rdeče meso in perutnina,
    – Ribe in morski sadeži,
    – Jajca,
    – Oreščki, semena in stročnice,
    – Tofu,
    – Mlečni izdelki,
    – Beljakovinsko polna zrna, kot npr. kvinoja in oves

Kompleten vir beljakovin vsebuje celoten spekter amino kislin in vključuje hranila kot so mleko, pusto meso, piščanec, jajca in sojo.

Pogosto so sojini izdelki najboljši viri beljakovin rastlinskega izvora.


Čeprav je kvinoja kompleten vir beljakovin, pa ni ravno najboljši vir beljakovin zaradi njene omenjene vsebnosti aminokislin.

Večini rastlinskim virov beljakovin primanjkuje ena ali več aminokislin, zato je priporočljivo jesti raznolike vire beljakovin skozi celoten teden (v tem primeru, to velja predvsem za vegeterijance in vegane).